الأربعاء، 12 يوليو، 2017

وزير الكهرباء : محصل الكهرباء جاءني بفاتورة مرتفعة فقمت بتركيب لمبات موفرة !!

حكومة آخر مسخرة | وزير الكهرباء : محصل الكهرباء جاءني بفاتورة مرتفعة فقمت بتركيب لمبات موفرة !!

12يوليو 2017
 

حكومة آخر مسخرة | وزير الكهرباء : محصل الكهرباء جاءني بفاتورة مرتفعة فقمت بتركيب لمبات موفرة ... وماله يا خويا أحسن ما يشيلوا العداد برضه ..!!
 
 
زعم وزير كهرباء السيسي في مصر المحروسة أن محصل الكهرباء يزوره مرة كل شهر كبقية خلق الله من المواطنين وأنه يتم مفاجأته بفاتورة غريبة  لم يقم بتشغيل كهرباء تساوي نصفها أو أقل وتعجب الوزير من الفاتورة مثل أهل مصر فقام على الفور بعد نهر المحصل طبعا والدعاء عليه دعوتين _ غبي قوي محمد شاكر ده .. هو مالع المحصل ؟؟_ قام وزير الكهرباء بشراء لمبات موفرة ..!
 
آه طبعا هو هايدفع منين .. ده راتب الوزير يدوبك يودييه الوزارة ومايعرفش يرجع تاني ....!!
 
 وأضاف " شاكر" الذي هو وزير الكهرباء خلال حواره مع عمرو أديب ببرنامج كل يوم، المذاع على فضائية ON E، أنه يستهلك حوالى 500 كيلو وات فى الشتاء( شفت الحساب ؟ بيحسب صيف وشتا )  وهو ما سيزيد تلقائياً خلال فترة الصيف مؤكداً أن محصل الكهرباء يأتى إلى منزله بشكل دورى للكشف على عداد الكهرباء، كما أنه يقوم بتصوير العداد بشكل يومى لمعرفة استهلاكه من الكهرباء، وقام مؤخراً بتركيب لمبات موفرة للطاقة، مما يجعله يقلل من استخدام الكهرباء كثيراً.
 
 
شفت الراجل الناصح بيصور العداد كل يوم .. تقريبا عشان يصور فيلم الشك يا حبيبي .!!
 
وزراء بجد بجد مش عايزين يروحوا الخانكة .. دول هربانين منها ..!!!
 
إذا كانت مصر كلها تعلم أن الموظفين ... الموظفين بشركات الكهرباء لا يدفعون فواتير ولهم استهلاك معين وطبعا لا يتخطونه أبدا أبدا ولا يدفع أي موظف في الكهرباء أي فاتورة 
 
الوزير بقى بيدفع .. !!
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق