الخميس، 30 يناير 2014

الدكتور أحمد غانم : المجرم الحقيقي في مصر هو الإعلام

الدكتور أحمد غانم : المجرم الحقيقي في مصر هو الإعلام
ندد الدكتور أحمد غانم المحلل السياسي بالإعلام المصري ودوره في تزييف الحقائق ونشر الأكاذيب، مشيرا إلى أنه يعتبر المجرم الحقيقي في حق الشعب المصري.
وقال غنيم عبر حسابه علي موقع "فيس بوك":"المجرم الحقيقي في مصر مش الظابط اللي بيفتح النار على مصري زيه ولا المواطن اللي فجأة بعد 30 سنة جيرة وعشرة اكتشف إن جاره "إرهابي" و"عدو الوطن"..المجرم الحقيقي هو اللي وصل مصر للحالة دي وهما سحرة فرعون".

وأضاف غانم :"اللي خلوا انسانة مسكينة زي أرملة الظابط اللي اتقتل في عز قهرها على وفاة زوجها تتهم أبلة فاهيتا بقتله...الست دي ضحية للمجرم الحقيقي اللي هوا الإعلام المصري".

وتابع:" عمرو أديب ولميس الحديدي وتوفيق عكاشة وخالد صلاح ومجدي الجلاد وغيرهم في مدينة الفتنة الإعلامية والصحافة المأجورة هما اللي عمالين ينفخوا في النار ".

وأكمل:"لإن قوة فرعون الحقيقية كانت مبنيه على الكذب وسحر أعين الناس..عشان كده كانت أكبر هزيمة لفرعون لما موسى كشف سحر الكهنة من غير حتى ما موسى يلمس شعرة من فرعون..ماتلوموش الشعب المصري لإن أي شعب في العالم بيقع تحت سيطرة الكهنة دول بيحصله اللي حصل في مصر دلوقتي..من أول هتلر لغاية بوش: الإعلام قدر يغير تفكير الناس ويخليهم يشتغلوا ضد مصالحهم".

واختتم المحلل السياسي تدوينته قائلا:"المجرم الحقيقي في مصر هو الإعلام ومركز قيادة الانقلاب هو مدينة الإنتاج الإعلامي".

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق