عايزة أحكي لكم عن حدوته ظريفة جدا قصة طبيبة جشعة
من حوالي سنة ظهر عندي " دوالي " وشفت دكتورة في التليفزيون إسمها مني السبع بتقول إن عندها جهاز ليزر بيعالج الدولي بدون ألم ولا أثار جانبية والنصب أيااه
المهم رحت عندها وعملت خمس جلسات علي مدار سنة كاملة وفي الجلسة الثانية قلتلها إني مش شايفة تغير وأن الجلسات موجعة جدا فقالت لي ده عادي وان الجلسة ال بعدها هتحسن وفعلا عملت جلسة ثانية وكنت بدفع كل جلسة ٧٥٠ جنية وبعدها برضو مفيش نتيجة والدوالي زي ما هي وفي الجلسة الرابعة طلبت إني اخد فلوسي وقلتلها اني اتبهدلت وجع ومفيش اي نتيجة خالص و
حاولت تهديني وندهت علي دكتورة عندها وطلبت منها تعملي جلسة واكدت لي اني هاشوف تحس كبير بس لازم طبعا ادفع ثمن الجلسة واذا محصلش تحسن هاسترد كل فلوسي
المهم انتو عارفين انا هبلة شوية وافقت وعملت جلسة كانت بشعة وجع بشع بعد كام يوم لاقيت أثار حروق في جسمي مكان الجلسة كلمتها في التليفون قالتلي ده عادي هيروح بعد كام اسبوع
وطبعا بعد ثلاثة واربع شهور واثار الحروق فضلت والدوالي فضلت زي ما هي بوضو انتو فاكرين اني قالتلكم اني هبلة شوية
المهم كلمتها في العيادة قالولي علي اسم دهان واشتريه واستعملته بس اثار الحروق فضلت
طبعا صحباتي المزز قالولي ازاي تسكتي لازم تفضحيها دي دكتورة نصابة وفاشلة ولازم تروحي لها العيادة تفضحيها وطبعا انا كنت عايزة أعمل كده بس من كتر النصب والكدب ال الواحد بيشوفه طنشت
ومن شهرين كده واحداة صاحبتي قالتلي فيه دكتور اوعية دموية شاطر في المعادي وحجزت لي عنده علشان اعالج الدوالي فقررت قبل ما اتعالج اروح للدكتورة النصابة احفظو اسمها كويس " مني السبع " وعلي فكرة عيادتها في شارع لبنان ولما وصلت الريسبشن طلب مني ٢٠٠ جنية كشف قالتله انا جاية اخد فلوسي ال دفعتها في خمس جلسات ليزر ولا عالجتوني ولا نيلة وفي الاخر رجلي اشوهت وفيه اثار حروق وانتو فاشلين
فضل لاطعني في العيادة وكانت معايا ملك بنتي وسحر اختي وكانو زهقو قمت اتخنقت وطلبت ادخل للدكتورة ولما دخلت وريتها رجلي وبمنتهي البرود قالتلي عادي محصلش حاجة ناس كتتتتتيتييير بيحصل لها كده في عيادة اشهر الدكاترة انا طبعا اتنرفزت وطلبت فلوسي وهي رفضت وقالتلي هنعالجك قالت لا قالتلي " امشي اطلعي بره ، انا مش ناقصة ناصبين " فطبعا انا صعقت من طريقها ال قلبت علي واحداة شورعية بيئه جاية من اوسخ مكان في الدنيا وخرجت وهددتها اني هاطلب النجدة واعمل لها محضر فخرجت ورايا وبصوت عالي قالت " انا قالتلهم مائة مرة ميدخلوش العيادة الاشكال دي " وانا فعلا كنت مذهولة مش مصدقة المهم فضلت اتصل بالنجدة اربع خمس مرات واسجل بياناتي ومفيش فايدة محدش عبرني بالجزمة اتصلت بمكتب الوزير وقلت اني بطلب النجدة ومش بتجي
وبعد ساعة جاه أمين شرطة واول ما وصل الدكتورة اخدته في اوضتها وفي الاغلب اتظبط
خرج يقولي هاتي بطاقتك وقدامي علي القسم طبعا انا صرخت فيه وقالتله اني صحفية واني انا ال طالبه النجدة ومفيش فايدة امين الشرطة بعد ما اظبط مبقاش شايف ان الدكتورة متهمة بالعكس خالص وكانت دي مفاجاة جديدة
بعد حوالي ساعة وامين الشرطة واخد بطاقتي وقال ايه عايزني انزل اروح القسم وطبعا الدكتورة هتفضل مستريحة في عيادتها وانا رفضت وطلبت منه تسليمي " كارت المتابعة بتاعي " علشان لما انزل اعمل محضر اثبت الزيارات ال عملت فيها الجلسات والتواريخ وفي النهاية فؤجئت براجل شبه البودي جارد عرفت انه جوز الدكتورة بيشدني من ذراعي وبيرميني بره باب العيادة والعيادة والله العظيم " عضتني " تخيلو وفضلت تضرب فيا والعمال في العيادة بيتفو عليا وعبارات في منتهي البذاءة
وطبعا امين الشرطة اول ما شاف الشمهد نزل جري علي السلم علشان ميبقاش شاهد علي الجريمة ال بتحصل وهوه زي ما حكيت لكم سابقا اتظبطت ومش هيقدر يمنع الدكتوره وعصابتها من ضربي
بعد شوية حاولت اجمع شتات نفسي وكنت منهارة رحت قسم العجوزة محدش فاهم مني حاجة لاني فعلا كنت منهارة ومتعورة وفي الاول ظابط تعاطف معايا وجابلي مياه وحكيت له الحكاية وبعد شوية عمل تليفون علشان يعرف مين امين الشرطة ال راح فكانت المفاجاة ان الطبيبة نزلت عملتلي محضر سرقة بمبلغ ٥٠ الف جنية وفيه شهود واني كسرت العيادة وضربتها ضرب بدون اصابات وهددت العاملين بالعيادة وطبعا الظابط فهم امين الشرطة ظبط الموضوع واني الطرف الخاسر فكبر دماغة وقالي انزلي تحت واعملي محضر ونزلت لاقيت متهمين وحجز ومفيش كراسي فضلت واقفة وبعد شوية صعبت عليهم قعدوني علي جنب في كنبة خشب كده حلوه مستنيه دوري علشان اعمل محضر
ومهما هاوصفلكم مشاعري وقتها مش هاعرف لاني حسيت قد ايه احنا في بلد مفهاش عدل وان البلطجة خلاص فعلابقت " هي الحل " فضلت اعيط زي الهبلة طبعا مش عارفة حتي اتصل بحد وبعد شويقة فقت وكلمت زميلنا محمد الشيخ الصحفي بجريدة الوطن وكتر خيرة كلم حد علشان يكلم المامور وبالفعل بعد شوية دخلت حجرة المامور وجابولي شاي ومياه واخدو اقوالي وعرفت اني كده بقي عنده " جناية سرقه " ولازم استعد للحبس
ومشيت وبعد ايام رحت النيابة وحررت محضر اقوالي وعرفت ان الدكتورة لسه ما رحتش النيابة لانها مش فاضية وانها احتمال هتقول اقوالها بعد كام يوم
المهم في النيابة كان المفترض يتم التحفظ عليا لاني متهمة في جناية لكن وكيل النيابة كتر خيرة كان طبعا فاهم ان المحاضر دي كيدية وخلاني امشي بضمان محل اقامتي
لكن في الحقيقية كنت حاسة بمهانة وظلم وكان نفسي اروح اجيب بلطجي يمسك الوليه دي وجوزها ويرونهم علقه
المهم انا المفترض اروح النيابة علشان يصطحبني امين شرطة للطب الشرعي لالقاء الكشف الطبي عليا علشان انا عملتلها محضر اهمال طبي
وانا مش قادرة اعلم كده بصراحة حاسة بمهانة ، بمهانة شديدة وحاسة إني هاموت وانا بعمل كده وكل شوية بحاول اليوم علشان مش قادرة
وعلي فكرة محامي الدكتورة اتصل بيا وطلب الصلح ورغم اني كنت مصممة اكمل في القضية اصحابي واهلي قالولي خلاص
فطلبت منه شرط رئيس علشان اسطلح وهوه ان الدكتورة وجوزها يعتذرو قدام وكيل النيابة فطبعا محامي واحداة زي دي لازم هيبقي شبها فكان رده مفيش اعتذار بس ممكن نديكي فلوسك ال دفعتها في الجلسات وطبعا رفضت
ودلوقتي انا بفكر فعلا اعمل جمعية علشان تهتم بقضايا المرضي ال بيتنصب عليهم ونطالب بمعاقبة الدكاترة دول
من حوالي سنة ظهر عندي " دوالي " وشفت دكتورة في التليفزيون إسمها مني السبع بتقول إن عندها جهاز ليزر بيعالج الدولي بدون ألم ولا أثار جانبية والنصب أيااه
المهم رحت عندها وعملت خمس جلسات علي مدار سنة كاملة وفي الجلسة الثانية قلتلها إني مش شايفة تغير وأن الجلسات موجعة جدا فقالت لي ده عادي وان الجلسة ال بعدها هتحسن وفعلا عملت جلسة ثانية وكنت بدفع كل جلسة ٧٥٠ جنية وبعدها برضو مفيش نتيجة والدوالي زي ما هي وفي الجلسة الرابعة طلبت إني اخد فلوسي وقلتلها اني اتبهدلت وجع ومفيش اي نتيجة خالص و
حاولت تهديني وندهت علي دكتورة عندها وطلبت منها تعملي جلسة واكدت لي اني هاشوف تحس كبير بس لازم طبعا ادفع ثمن الجلسة واذا محصلش تحسن هاسترد كل فلوسي
المهم انتو عارفين انا هبلة شوية وافقت وعملت جلسة كانت بشعة وجع بشع بعد كام يوم لاقيت أثار حروق في جسمي مكان الجلسة كلمتها في التليفون قالتلي ده عادي هيروح بعد كام اسبوع
وطبعا بعد ثلاثة واربع شهور واثار الحروق فضلت والدوالي فضلت زي ما هي بوضو انتو فاكرين اني قالتلكم اني هبلة شوية
المهم كلمتها في العيادة قالولي علي اسم دهان واشتريه واستعملته بس اثار الحروق فضلت
طبعا صحباتي المزز قالولي ازاي تسكتي لازم تفضحيها دي دكتورة نصابة وفاشلة ولازم تروحي لها العيادة تفضحيها وطبعا انا كنت عايزة أعمل كده بس من كتر النصب والكدب ال الواحد بيشوفه طنشت
ومن شهرين كده واحداة صاحبتي قالتلي فيه دكتور اوعية دموية شاطر في المعادي وحجزت لي عنده علشان اعالج الدوالي فقررت قبل ما اتعالج اروح للدكتورة النصابة احفظو اسمها كويس " مني السبع " وعلي فكرة عيادتها في شارع لبنان ولما وصلت الريسبشن طلب مني ٢٠٠ جنية كشف قالتله انا جاية اخد فلوسي ال دفعتها في خمس جلسات ليزر ولا عالجتوني ولا نيلة وفي الاخر رجلي اشوهت وفيه اثار حروق وانتو فاشلين
فضل لاطعني في العيادة وكانت معايا ملك بنتي وسحر اختي وكانو زهقو قمت اتخنقت وطلبت ادخل للدكتورة ولما دخلت وريتها رجلي وبمنتهي البرود قالتلي عادي محصلش حاجة ناس كتتتتتيتييير بيحصل لها كده في عيادة اشهر الدكاترة انا طبعا اتنرفزت وطلبت فلوسي وهي رفضت وقالتلي هنعالجك قالت لا قالتلي " امشي اطلعي بره ، انا مش ناقصة ناصبين " فطبعا انا صعقت من طريقها ال قلبت علي واحداة شورعية بيئه جاية من اوسخ مكان في الدنيا وخرجت وهددتها اني هاطلب النجدة واعمل لها محضر فخرجت ورايا وبصوت عالي قالت " انا قالتلهم مائة مرة ميدخلوش العيادة الاشكال دي " وانا فعلا كنت مذهولة مش مصدقة المهم فضلت اتصل بالنجدة اربع خمس مرات واسجل بياناتي ومفيش فايدة محدش عبرني بالجزمة اتصلت بمكتب الوزير وقلت اني بطلب النجدة ومش بتجي
وبعد ساعة جاه أمين شرطة واول ما وصل الدكتورة اخدته في اوضتها وفي الاغلب اتظبط
خرج يقولي هاتي بطاقتك وقدامي علي القسم طبعا انا صرخت فيه وقالتله اني صحفية واني انا ال طالبه النجدة ومفيش فايدة امين الشرطة بعد ما اظبط مبقاش شايف ان الدكتورة متهمة بالعكس خالص وكانت دي مفاجاة جديدة
بعد حوالي ساعة وامين الشرطة واخد بطاقتي وقال ايه عايزني انزل اروح القسم وطبعا الدكتورة هتفضل مستريحة في عيادتها وانا رفضت وطلبت منه تسليمي " كارت المتابعة بتاعي " علشان لما انزل اعمل محضر اثبت الزيارات ال عملت فيها الجلسات والتواريخ وفي النهاية فؤجئت براجل شبه البودي جارد عرفت انه جوز الدكتورة بيشدني من ذراعي وبيرميني بره باب العيادة والعيادة والله العظيم " عضتني " تخيلو وفضلت تضرب فيا والعمال في العيادة بيتفو عليا وعبارات في منتهي البذاءة
وطبعا امين الشرطة اول ما شاف الشمهد نزل جري علي السلم علشان ميبقاش شاهد علي الجريمة ال بتحصل وهوه زي ما حكيت لكم سابقا اتظبطت ومش هيقدر يمنع الدكتوره وعصابتها من ضربي
بعد شوية حاولت اجمع شتات نفسي وكنت منهارة رحت قسم العجوزة محدش فاهم مني حاجة لاني فعلا كنت منهارة ومتعورة وفي الاول ظابط تعاطف معايا وجابلي مياه وحكيت له الحكاية وبعد شوية عمل تليفون علشان يعرف مين امين الشرطة ال راح فكانت المفاجاة ان الطبيبة نزلت عملتلي محضر سرقة بمبلغ ٥٠ الف جنية وفيه شهود واني كسرت العيادة وضربتها ضرب بدون اصابات وهددت العاملين بالعيادة وطبعا الظابط فهم امين الشرطة ظبط الموضوع واني الطرف الخاسر فكبر دماغة وقالي انزلي تحت واعملي محضر ونزلت لاقيت متهمين وحجز ومفيش كراسي فضلت واقفة وبعد شوية صعبت عليهم قعدوني علي جنب في كنبة خشب كده حلوه مستنيه دوري علشان اعمل محضر
ومهما هاوصفلكم مشاعري وقتها مش هاعرف لاني حسيت قد ايه احنا في بلد مفهاش عدل وان البلطجة خلاص فعلابقت " هي الحل " فضلت اعيط زي الهبلة طبعا مش عارفة حتي اتصل بحد وبعد شويقة فقت وكلمت زميلنا محمد الشيخ الصحفي بجريدة الوطن وكتر خيرة كلم حد علشان يكلم المامور وبالفعل بعد شوية دخلت حجرة المامور وجابولي شاي ومياه واخدو اقوالي وعرفت اني كده بقي عنده " جناية سرقه " ولازم استعد للحبس
ومشيت وبعد ايام رحت النيابة وحررت محضر اقوالي وعرفت ان الدكتورة لسه ما رحتش النيابة لانها مش فاضية وانها احتمال هتقول اقوالها بعد كام يوم
المهم في النيابة كان المفترض يتم التحفظ عليا لاني متهمة في جناية لكن وكيل النيابة كتر خيرة كان طبعا فاهم ان المحاضر دي كيدية وخلاني امشي بضمان محل اقامتي
لكن في الحقيقية كنت حاسة بمهانة وظلم وكان نفسي اروح اجيب بلطجي يمسك الوليه دي وجوزها ويرونهم علقه
المهم انا المفترض اروح النيابة علشان يصطحبني امين شرطة للطب الشرعي لالقاء الكشف الطبي عليا علشان انا عملتلها محضر اهمال طبي
وانا مش قادرة اعلم كده بصراحة حاسة بمهانة ، بمهانة شديدة وحاسة إني هاموت وانا بعمل كده وكل شوية بحاول اليوم علشان مش قادرة
وعلي فكرة محامي الدكتورة اتصل بيا وطلب الصلح ورغم اني كنت مصممة اكمل في القضية اصحابي واهلي قالولي خلاص
فطلبت منه شرط رئيس علشان اسطلح وهوه ان الدكتورة وجوزها يعتذرو قدام وكيل النيابة فطبعا محامي واحداة زي دي لازم هيبقي شبها فكان رده مفيش اعتذار بس ممكن نديكي فلوسك ال دفعتها في الجلسات وطبعا رفضت
ودلوقتي انا بفكر فعلا اعمل جمعية علشان تهتم بقضايا المرضي ال بيتنصب عليهم ونطالب بمعاقبة الدكاترة دول
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق