الأحد، 14 مايو 2017

شاهد| السيسي: أنا غلبان مش قادر أدفع ولازم نزود الأسعار

شاهد| السيسي: أنا غلبان مش قادر أدفع ولازم نزود الأسعار

https://www.youtube.com/watch?v=SZl57GQ45ck
شاهد الفيديو
14/05/2017 
 
 
"على بلاطة" هكذا أعلنها عبدالفتاح السيسي أنه يجب مواجهة الواقع كما ينبغي، مؤكدًا أن بعض المرافق بحاجة إلى نحو 100 مليار جنيه لرفع كفاءته.
 
وأضاف: "الكلام دا احنا هنسده منين، هنسدد القروض اللي أخدناها من هنا ومن هنا منين؟ الدولة متقدرش تدفعه.. ولما نيجي نقول للناس انا هزود التذكرة جنيه يقولي أنا غلبان مش قادر.. صحيح.. وأنا كمان غلبان مش قادر، طب ما انا كمان غلبان مش قادر.. اعملك سكة حديد آمنة ونبني بلادنا ولا هنفضل خايفين ناخد قرارات".
 
وأضاف أثناء تواجده في قنا، اليوم الأحد: "والله العظيم أنا صادق ودماغي في كل حاجة بتتعمل، وبقول لزمايلي اشرحوا للناس، وما فيش خدمات وأسعار في العالم بالتكلفة اللي بنقدمها".
 
وتابع في تصريحات على هامش مازعم لإفتتاح لعدد من المشروعات بقنا قائلا: إن الدولة في سباق لتوفير كافة السلع للمواطنين بسعر مناسب، مشددًا على أن الزيادة السكانية تعمل على زيادة الاستهلاك وهو ما ينعكس على جهود الدولة لتوفير السلع بسعر مناسب.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق