
*اول يوم دخلت القسم الضابط كان مصمم يضربني و لولا ان اخويا كان مقبوض عليه معايا كانوا بهدلوني.... اخويا اتقطعت هدومه لوقوفه أمامهم يدافع عني...و لقيتهم حطين رشاش على الترابيزة و بيقولوا لي دة كان معايا فلما شفته قلت للضابط طيب مفيش حاجة أكبر من كدة تحطوها لي دة مش كفاية...الضابط اتغاظ و قالهم حطلها كمان خرطوش.
*غرفة الحجز كانت ضيقة جداً و احنا عددنا كبير... تخيلي شهر أغسطس و الحر
...يقوم الضابط علشان يخلينا نختنق يدخل يقفل الشباك الوحيد و الصغير جدا
بقطعة صاج ...فانا قلت له ممكن تقفل الفتحة الصغيرة اللي تحت باب الزنزانة
برضه مش كفاية الشباك...و بتقول كانوا الجنائيات بيضايقونا و يخلونا ننام
ناحية الحمام انا و هند و رشا(اللي زوجها مات في طابور الانتظار) همة كانوا
بيناموا ناحية الفتحة البسيطة عند باب الزنزانة علشان نسمة الهواء البسيطة
اللي عندها.
*يوم التحقيق في القسم كان بيحقق معايا سبعة من ضباط أمن الدولة و كانوا بيغموا عنيه و انا كنت بعرفهم من اختلاف الصوت و من مكان الضربة اللي بيضربها لي الضابط بعد ما يسألني...و تخيلي كانوا يسألوني و مش بيدوني فرصة ارد على السؤال المهم يضربني واحد فيهم على رأسي و خلاص لدرجة أنهم كانوا بيقولوا له كفاية كدة.
*كنا في يوم هنترحل من القسم في عربية بوكس صغيرة..انا كنت اصبت بالشلل التام و كنت قاعدة على الكرسي يقوم مأمور القسم يطلع يزعقلي ادام الناس اللي واقفين و يقولوا لي قومي من على الكرسي يا كدابة ...انتوا كدابين...محدش هيشيلك و هو عارف اني مشلولة و مش هقدر و تخيلي نظرة اخويا اللي كان مترحل معايا و هو بيبصلي بحسرة علشان مش قادر يساعدني.
و طبعاً هناك قصص و حكايات لسة وراء القضبان يحملها كل الثوار الأحرار و فيها مآسي تشيب لها الرؤوس ...اماني واخدة إخلاء سبيل على زمة القضية اللي اتأجلت شهرين ...أماني و اللي زيها عايزينكم تكملوا و تصبروا حتى نأتي لهم بحقهم...فما ردكم ؟؟!!!
#الحرية_للمعتقلين #الحرية_لبنات_المنصورة #مكملين #مرسى_رئيسى #يسقط_يسقط_حكم_العسكر #اشتون_قاتلة #ashton_murderer
*يوم التحقيق في القسم كان بيحقق معايا سبعة من ضباط أمن الدولة و كانوا بيغموا عنيه و انا كنت بعرفهم من اختلاف الصوت و من مكان الضربة اللي بيضربها لي الضابط بعد ما يسألني...و تخيلي كانوا يسألوني و مش بيدوني فرصة ارد على السؤال المهم يضربني واحد فيهم على رأسي و خلاص لدرجة أنهم كانوا بيقولوا له كفاية كدة.
*كنا في يوم هنترحل من القسم في عربية بوكس صغيرة..انا كنت اصبت بالشلل التام و كنت قاعدة على الكرسي يقوم مأمور القسم يطلع يزعقلي ادام الناس اللي واقفين و يقولوا لي قومي من على الكرسي يا كدابة ...انتوا كدابين...محدش هيشيلك و هو عارف اني مشلولة و مش هقدر و تخيلي نظرة اخويا اللي كان مترحل معايا و هو بيبصلي بحسرة علشان مش قادر يساعدني.
و طبعاً هناك قصص و حكايات لسة وراء القضبان يحملها كل الثوار الأحرار و فيها مآسي تشيب لها الرؤوس ...اماني واخدة إخلاء سبيل على زمة القضية اللي اتأجلت شهرين ...أماني و اللي زيها عايزينكم تكملوا و تصبروا حتى نأتي لهم بحقهم...فما ردكم ؟؟!!!
#الحرية_للمعتقلين #الحرية_لبنات_المنصورة #مكملين #مرسى_رئيسى #يسقط_يسقط_حكم_العسكر #اشتون_قاتلة #ashton_murderer
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق