الثلاثاء، 18 نوفمبر 2014

"اليوم السابع" تضع قائد الانقلاب في مرمى سخرية القراء

"اليوم السابع" تضع قائد الانقلاب في مرمى سخرية القراء

عبد الفتاح السيسي (قائد الانقلاب العسكري على الرئيس الشرعي)
18/11/2014
دعت جريدة اليوم السابع الداعمة للانقلاب قراءها لكتابة رسالة لقائد الانقلاب في عيد ميلاده الستين، وضع بعض المعلقين الجريدة في موقف حرج بسبب تعليقاتهم الساخرة والتي جاءت كالتالي:
- هو انتوا عاملين تورته برسيم؟
- الله يخرب بيتك؟
- شكرا ع الاطفال اللى ماتو عشان رايحين يتعلمو
- شكرا على الطلاب اللى فى المعتقلات
- شكرا على الطلاب اللى ماتو فى جامعتهم عشان بيعبرو عن رأيهم
- شكرا على كرمك وحسن فعلك انك بتحفر قناة جديدة المستفاد الأكبر منها الإمارات
- شكرا على سينا اللى بتصلحها بتهجير أهلها
- شكرا على محاربة الطلاب تحت شعار الإرهاب
- شكرا يا ملاك يا بريء ياللى مبتغلطش ياللى كل قراراتك صح ياللى إعلامك بيحيك كل دقيقة.. ياللى خليت الشيوخ كلها كدابه.. ياللى بتحاول إنك تضحك ع العقول كلها.. ضحكت على عقول الكبار لكن الشباب فاهم وواعى لكل حاجه انت بتعملها.
- عمر القمع مايبنى الامم
-عمر القتل ماهينهى قضيه
- إن كنت على حق فلماذا تخاف من طلاب يعبرون عن رأيهم وتدس لهم مخبرين وضباط وأمن مركزى كى يعتفلوهم
- انا لا اخوانى ولا ربعاوى ولا اى حاجه كل الحكايه ان الاعمى يشوف
- الهي السنه الجايه تكون مرمي في مستشفى طره وبتتمنى الموت ولا تجده يا خاين يا قاتل.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق