الثلاثاء، 18 نوفمبر 2014

بالفيديو.. ناشطة سياسية: أخيراً عرفت إن العسكر هما الطرف التالت

بالفيديو.. ناشطة سياسية: أخيراً عرفت إن العسكر هما الطرف التالت


الناشطة السياسية غادة نجيب

17/11/2014

علقت الناشطة السياسية غادة نجيب، على الفيديو المنتشر لوالدة مجند يدعى تامر، قالت فيه "أبني عمل البدع وموت ناس وحرقهم، قائلة: "لأول مرة نتأكد من هو الطرف الثالث".

وأشارت غادة -في تدوينة على حسابها عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"- إلى أن: "فيديو والدة المجند تامر اللى مات في سينا مؤلم جدا، الست البسيطة بتقول  : ابنى بطل ، ابنى عمل البدع  ، وموت في الإخوان  ، وبقى يلبس ترينج وينزل يولع فيهم".

وأضافت: "لأول مرة كلنا نتأكد مين هو الطرف التالت اللى كان بيلبس مدنى وينزل يقتل ويحرق ويتسبب في كل العنف اللى حصل على مدار 4 سنين، الكارثة بقى أن رد المذيعة عليها كان عشان بيحب مصر شوفتوا الموازين اتقلبت إزاى".


واختتمت تدوينتها قائلة: "اللى بيقتل ويحرق بيعمل كده عشان بيحب مصر، واللى ينزل يتظاهر وسلاحه صوته ويافطة في أيده بيقولوا عليه إرهابى".

شاهد الفيديو:

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق